naturisti

Sanatate naturala – Sport. Fitness. Outdoor.

remediile pentru imunitate cu sirop, ceai sau ulei de catina

Remedii cu cătină pentru imunitate

Scrie un comentariu

Denumită şi ginsengul românesc, cătina are multe beneficii pentru sănătate. Aşa cum ne-am obişnuit încă din copilărie, când mămicile ne dădeau miere cu cătină ca să nu răcim, acest fruct este recomandat mai ales pentru creşterea imunităţii.

Bobiţele mici, galben-portocalii şi acrişoare conţin de zece ori mai multă vitamina C decât citricele. În tratatul clasic de medicină tibetană „Rgyud Bzi“, se recomandă consumul de fructe de cătină cei care erau nevoiţi să ajungă la mari înălţimi. Trecerea de la vară la toamnă, când apar răceala şi gripa, poate fi mai uşoară cu remediile din cătină. Bogate în vitaminele A, B1, C şi E ele cresc imunitatea în faţa bolilor, alungă oboseala şi stimulează pofta de mâncare.

Siropuri

Zdrobiți cătină cât încape în 3 ceşti şi puneți peste ea o ceaşcă de miere. Amestecați şi păstrați la frigider. Luați din sirop, în fiecare zi, câte 5 linguriţe, pe nemâncate. Urmează tratamentul o lună pentru a evita răcelile în sezonul rece. Dacă sunteți la debutul bolii, dublați cantitatea de sirop.

Dacă optați pentru un sirop pe care să-l consumați pe termen lung, acesta se prepară în felul următor: într-un litru de apă în care ați adăugat 400 g zahăr, puneți la fiert 3 cuişoare şi scorţişoară (1 linguriţă). Când zahărul s-a dizolvat, adăugați câteva felii de lămâie şi 1 kg de boabe de cătină. Lăsați să mai fiarbă 10 minute. Puneți în borcane boabele de cătină fierte, până umpleți recipientele. Apoi, îndesați cu o lingură de lemn şi turnați lichidul. Închideți borcanele şi sterilizați-le. Beți câte o ceaşcă zilnic, pe stomacul gol.

Macerat

Dacă medicul v-a prescris un tratament pentru anemie, puteți urma în paralel unul cu macerat de cătină: stoarceți boabele de cătină (puteți folosi un storcător de roşii) şi amestecați-le cu miere (părţi egale). Lăsați la macerat la rece o zi, apoi luați dimineaţa câte 2-3 linguri pe stomacul gol. Mai puteți încerca şi următorul remediu: acoperiți 1-2 linguriţe de fructe de cătină zdrobite cu 250 ml de apă rece. Lăsați-le 10 ore, apoi strecurați şi beți lichidul de-a lungul unei zile, înainte de a mânca.

Ulei

Bun pentru sistemul imunitar dar şi pentru prevenirea deficitului de vitamina A este uleiul de cătină. Are şi acţiune bacteriană, prevenind reapariţia şi înmulţirea bacteriilor periculoase. Puneți 150 ml de ulei de floarea-soarelui peste 150 g de cătină mărunţită, într-un recipient. Ţineți vasul la temperatura camerei timp de 3 săptămâni şi agitați-l de câteva ori pe zi. Apoi, zdrobiți boabele şi puneți-le din nou în ulei. Transferați, apoi, într-un alt recipient partea limpede care se află deasupra. Depozitați în locuri răcoroase şi ferite de lumină. Luați 30-40 de picături de ulei, pe zi, simplu sau cu puţină miere. Ţineți cura cel puţin 14 zile.

uleiul de catina este recomandat pentru reducerea ridurilor

Nu uitați că uleiul de cătină este recomandat și în cosmetică, pentru atenuarea ridurilor sau pentru tratarea arsurilor ușoare.

Suc

Considerată polivitamină naturală, cătina este indicată şi persoanelor care sunt în convalescenţă. Pentru copiii peste 7 ani sau pentru femeile care vor un sistem imunitar consolidat, se recomandă un suc de cătină preparat astfel: stoarceți boabele de cătină şi amestecați sucul obţinut cu puţină miere. Lăsați o zi deoparte şi beți câte o ceşcuţă, dimineaţa, pe stomacul gol.

Ceai

În recuperarea după diverse boli, convalescenţilor li se recomandă o cură cu ceai de cătină pentru revigorare şi remineralizare. Fierbeți din 3 linguri de boabe de cătină, 20 de minute, în 300 ml de apă. Filtrați ceaiul şi lăsați să se răcească. Sunt indicate câte 2-3 căni pe zi, timp de 3 săptămâni.

 

Sursă articol: paginadelifestyle.ro

Reclame

Autor: naturisti

Blogul magazinului online naturisti.ro Informații de interes din zona medicală, a unui stil de viață sănătos, despre remedii gemoterapice, suplimente nutritive, cosmetice naturale, fitness și alte cele care au legatură cu sănătatea.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s